City trip New York

New York City.

We waren hier 6 dagen zonder kinderen.  Perfect voor een eerste kennismaking met deze indrukwekkende stad. Maar mocht je nou niet zo lang zonder je kinderen op pad willen dan laat ik hier zien wat je in drie dagen kunt doen.

Ik was zwanger en had een behoorlijke jetlag. Wat ik graag nog gedaan zou hebben was ’s avonds een toren beklimmen, maar dat lukte me helaas niet. En de indrukwekkende skyline ’s avonds zien. En ook de helikopter vlucht over Manhattan zou ik dit keer wel doen. Een goede reden om nog eens terug te gaan. Zie hier mijn tips voor zwangere vrouwen die naar NYC gaan: https://wereldwijdopgroeien.nl/zwanger-in-new-york/

Hier deel ik door middel van een fotoverslag ons dagschema van de eerste drie dagen.

Zaterdag: aankomst rond 14.00 uur op Newark International Airport. We gingen met de taxi naar het hotel. Niet goedkoop, maar wel een goede manier om meteen iets van de stad te zien. En niet te hoeven zoeken naar het hotel.

De taxi en de M&M winkel

Op naar Times Square.
Brr.. koude wind. Het was eind maart en dan kan het weer nogal wisselvallig zijn.

Zondag: fietsen in Central Park. Op zondag is het park autovrij, dus de dag om te fietsen.

’s ochtends vroeg op vanwege de jetlag.  Zo kunnen we de zonsopgang wel mooi zien.

’s Middags zijn we naar één van de bekendste torens van NYC gelopen: The Empire State Building. Gelukkig konden we gewoon door lopen. Toen we beneden kwamen bleek er een hele lange rij te staan.

Nu je er toch bent kun je ook makkelijk even langs het Grand Central Station. En de bibliotheek is hier ook dichtbij, met daarachter Bryant Park. Allemaal zo herkenbaar uit films. Leuk om in het echt te zien.

Maandag: van emoties bij het 09/11 monument, met de Staten Island Ferry langs het Vrijheidsbeeld, over de Brooklyn Bridge, door Chinatown, eten in Little Italy en weer terug naar het hotel.

De nieuwe toren was nog niet open voor publiek, maar het museum gelukkig wel. Dit was echt heel indrukwekkend.

Mocht je toevallig nog een ochtendje vrij hebben, voordat je weer naar de luchthaven gaat dan zou ik gaan voor de High Line. Volg een oude spoorlijn over de stad, hiervan is nu een park gemaakt. Een mooi uitzicht, geen urenlange wandeling, maar wel goed te combineren met andere activiteiten.

In een volgend blogbericht zal ik het tweede deel van onze city trip beschrijven. We keken naar een ijshockeywedstrijd van de New York Rangers, bezochten o.a.  de NHL en de lego winkel, liepen de High Line, kwamen langs Rockefeller Centre en maakten foto’s in Grand Central Terminal, de public Library, we rusten in Bryant Park. Natuurlijk liepen we over Broadway en fith avenue en ook Macy’s was niet veilig voor ons.  Maar later dus meer.

4 antwoorden op “City trip New York”

1. Nice blog here! Also your website loads up fast! What host are you using? Can I get your affiliate link to your host? I wish my site loaded up as quickly as yours lol fbbfaeceeadb